روش نگهداری گیاه پیله آ

روش نگهداری گیاه پیله آ

نگهداری گیاه پیله آ به عنوان یک گیاه همیشه سبز انجام می‌گیرد اما اغلب افراد در خانه با آن کمی مشکل دارند پس لازم است بیشتر در مورد شرایط نگهداری آن بدانید. به پیله آ گیاه آلومینیوم نیز گفته می‌شود. با یک نگاه به برگ‌های آن که به نظر می‌رسد کسی رنگ آلومینیومی و براقی روی آنها ریخته است خواهید دید که این نام از کجا گرفته شده است. این گیاه به دلیل این رنگ شگفت انگیز که بسیار خوب با شاخ و برگ‌های سبز تیره آن در تضاد است بسیار مورد توجه قرار دارد.

 گیاه آلومینیوم برای اولین بار توسط گیاه شناسان مشهور فرانسوی آندرس گیومن و فرانسوا گاگنپن در سال 1928 هنگام تحقیق در مورد گیاهان ویتنام در حالی که هنوز مستعمره فرانسه بود به جهان غرب معرفی شد. گیاه پیله آ گاهی اوقات گل می‌دهد، اما شکوفه‌های سفید کوچک آن زینتی نیستند. می‌توان به محض شکوفا شدن گل‌ها آنها را حذف کنید تا گیاه انرژی بیشتری را برای رشد شاخ و برگ‌های خود حفظ کنند. دقت کنید این گیاه بیشتر بصورت گلدانی نگهداری می‌شود و از قرار دادن آن در آکواریوم و تراریوم اجتناب کنید. پیله آ رطوبت دوست است اما یک گیاه آبزی نیست و برای چنین محیطی ساخته نشده است.

نور، دما و رطوبت

نور، دما و رطوبت

هنگام رشد و نگهداری گیاه پیله آ در محیط داخلی، مطمئن شوید که گیاه حداقل چهار ساعت در روز نور بسیار زیاد و غیرمستقیم دریافت می‌کند. اگر در محل نگهداری مدت کوتاهی آفتاب مستقیم وجود داشت دقت کنید که نور خورشید زیاد دریافت نکند، زیرا باعث سوزاندن برگ‌ها می‌شود و منجر به قهوه‌ای شدن آنها می‌شود. در مناطقی مشابه محیط بومی زندگی پیله آ، این گیاه در فضای باز باید در سایه جزئی کاشته شود بنابراین در کشورهایی با اقلیم گرمسیری و استوایی نگهداری گیاه پیله آ را می‌توان در خارج از منزل نیز پرورش دهید.

ناموجود

لوازم جانبی باغبانی

اسپری

65,000 تومان100,000 تومان
55,000 تومان650,000 تومان
10,000 تومان420,000 تومان
4,500 تومان200,000 تومان

اما ما باید این گیاه را به عنوان گیاه خانگی نگهداری کنیم. پیله آ نقره‌ای رطوبت را دوست دارد، می‌توانید از دستگاه‌های رطوبت ساز یا ایجاد جزیره در زیر گلدان برای این منظور استفاده کنید. در خانه‌هایی که پنجره پر نور در حمام وجود دارد می‌توان آن را در حمام که محیطی مرطوب است نگهداری کرد. دمای ایدئال برای نگهداری گیاه پیله آ 15 تا 23 درجه سانتی‌گراد است. البته تا چند درجه بالاتر را به شرط وجود رطوبت کافی تحمل خواهد کرد.

آبیاری و خاک مناسب

آبیاری و خاک مناسب

فصل رشد پیله آ بیشتر در بهار و تابستان است پس بهتر است از یک خاک مرغوب و نسبتاً سبک استفاده کنید تا رطوبت ملایمی را همواره در دسترس ریشه‌ها قرار دهید. خاک برگ غنی از مواد غذایی یا هر بستر نسبتاً سبکی حاوی مقدار قابل توجهی خاک برگ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. یک قاعده خوب که باید رعایت شود این است که اگر دو سه سانتی‌متر از بالای سطح خاک خشک شده باشد، وقت آن است که دوباره گیاه خود را آبیاری کنید.

در ماه‌های زمستان برای نگهداری گیاه پیله آ آلومینیوم نیاز به آبیاری کمتری دارید. در رابطه با کود دهی باید گفت هنگامی که در فصل رشد هستید، باید این گیاه را ماهانه با یک کود ان پی کا مثل کود 20-20-20 کود دهی کنید. با توجه به رنگی بودن برگ‌ها هر دو هفته یکبار مصرف کود میکرو توصیه می‌شود. برای فعال ماندن ریشه‌ها نیز هر سه ماه یکبار کود هیومیک اسید می‌تواند تأثیری خوبی روی آن بگذارد. در زمستان کود دهی را قطع کرده و در اوایل بهار آن را از سر بگیرید.

45,000 تومان255,000 تومان
10,000 تومان690,000 تومان
10,000 تومان620,000 تومان
85,000 تومان550,000 تومان

مشکلات متداول پیله آ نقره‌ای

کسانی که در حال نگهداری گیاه پیله آ هستند به خوبی می‌دانند که اولین و خطرناک‌ترین آفت این گیاه شپشک آرد آلود است. برای جلوگیری از بروز این آفت، ابتدا گیاه خود را تمیز نگه دارید و یک برنامه غذایی مناسب برای آن در نظر بگیرید. در صورت بروز انواع شپشک می‌توان از سمومی مثل کنفیدور استفاده کنید. به غیر از آفات شایع‌ترین دلیل خرابی این گیاه در خانه پوسیدگی ناشی از آبیاری زیاد و خشکی محیط نگهداری گیاه پیله آ است. بیماری‌های قارچی نیز عموماً سراغ این گیاه می‌آیند بنابراین همیشه گیاه را چک کنید و با دیدن لکه‌های قهوه‌ای یا سیاه با هاله‌های زرد رنگ یا سیاه شدن ساقه‌ها به بیماری قارچی مشکوک شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
گفتگو را شروع کنید

ما معمولا در کوتاه‌ترین زمان پاسخ می‌دهیم.