بذر سبزیجات ارگانیک

خرید بذر سبزیجات ارگانیک

بذر سبزیجات ارگانیک و تهیه آن در سراسر دنیا به یک مسئله مهم تبدیل شده است. دلیل آن هم ضرورت تولید محصولات کشاورزی تازه، سالم و خوش طعم است که برای سلامتی انسان ضرری نداشته باشد. حتماً در چند سال اخیر کلمه تراریخته را بارها و بارها در تلویزیون، اخبار، رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات شنیده‌اید. معنی این کلمه یعنی دستکاری ژنتیکی در محصولات غذایی که مخالفان زیادی در کل جهان دارد.

بسیاری از تولید کنندگان دام و محصولات کشاورزی برای افزایش محصول و سود بیشتر و گاها با مقاصدی نامعلوم اقدام به تولید محصولات تراریخته کرده‌اند. بذر سبزیجات نیز از جمله تولیداتی است که در بعضی مناطق مورد دستکاری قرار گرفته است و باعث نگرانی بسیاری از کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی شده است. نقطه مقابل تراریخته، ارگانیک می‌باشد که به معنای طبیعی است. به همین دلیل تهیه یک بذر ارگانیک به یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان و پرورش‌دهندگان خانگی میوه، صیفی‌جات و سبزیجات تبدیل شده است.

محصولات ارگانیک بی‌خطر برای سلامتی

محصولات ارگانیک بی‌خطر برای سلامتی

سبزی ارگانیک حاصل کاشت بذر سبزیجات ارگانیک است. در این بذرها تغییر ژنتیکی خاصی صورت نگرفته و برای سلامت انسان و حیوانات کاملاً بی‌خطر هستند و به این ترتیب محصولات بدست آمده از کاشت آن‌ها هم سالم و طبیعی خواهند بود. با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره شد یکی از ملاک‌های تهیه بذر سبزیجات، ارگانیک بودن آن‌هاست. برای مثال جهت کاشت پیاز به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین سبزیجات که در سبد غذایی تمام خانواده‌ها می‌باشد بهتر است از بذر پیاز ارگانیک استفاده شود. این پیاز خاصیت طبیعی خود را حفظ کرده و قطعاً طعم و مزه بهتری دارد. این در مورد بذر سایز سبزیجات مثل بذر ریحان، بذر کاهو، بذر فلفل و … نیز صدق می‌کند.

طعم و عطر بهتر با سبزیجات ارگانیک

شاید شما هم دیده باشید که بزرگ‌ترها از طعم بهتر صیفی‌جات و سبزیجات در گذشته و معطر بودن برخی از سبزیجات صحبت می‌کنند و از مزه آن‌ها که هنوز زیر دندانش است می‌گویند. یکی از دلایل این تغییر در مزه، عطر و شکل همین تغییر در ساختار بذرها و تولید و واردات بی‌رویه بذرهای غیر ارگانیک به جای بذرهای ارگانیک می‌باشد. بذر سبزیجات ارگانیک نه تنها به منظور کاشت و برداشت سبزیجات سالم و مقوی استفاده می‌شود بلکه بذر بسیاری از سبزیجات جهت تولید دارو یا دمنوش و حتی به عنوان چاشنی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درواقع می‌توان گفت سبزیجات محصولات کشاورزی هستند که تقریباً از همه قسمت‌های آن‌ها از جمله برگ، ساقه، ریشه و حتی بذر آن‌ها نیز مستقیم می‌توان استفاده کرد. بذرها نعمت‌های پر برکتی هستند که بهتر است بصورت طبیعی و ارگانیک تهیه و مصرف شوند تا خواص، عطر و طعم ذاتی و عالی آن‌ها حفظ شود.

ناموجود
15,000 تومان80,000 تومان
ناموجود

بذر سبزیجات

بذر جعفری

10,000 تومان
85,000 تومان195,000 تومان

جایگاه بذر سبزیجات در طب و زندگی روزمره

بسیاری از بذر سبزیجات و سبزیجات تولید شده از این بذرها جهت تولید انواع عرقی جات استفاده می‌شوند که در طب سنتی و طب اسلامی کاربردهای فراوانی دارند؛ اما آیا تولید این فرآورده‌ها با استفاده از بذرهای تراریخته یا غیر ارگانیک و محصولات کشاورزی تولید شده از آن‌ها خواص و مزه اصلی و مورد انتظار را خواهند داشت؟ طبیعتاً هر تغییری در بذر مستقیماً در ماهیت محصول نهایی تأثیر می‌گذارد به طوری که خواص، رنگ، طعم و حتی عطر آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین بذر استفاده شده در تولید عرقی جات و فرآورده‌های مرتبط با آن باید از بذر سبزیجات ارگانیک تهیه شود تا نتیجه مطلوب و خوبی داشته باشد.

برای مثال تخم یا همان بذر گشنیز در طب برای درمان بعضی از بیماری ها استفاده می‌شود و بخور یا دود حاصل از آن به باز کردن مجاری تنفسی کمک می‌کند. در تهیه غذا، دسر و ترشیجات خانگی مصرف می‌شود و حتی در صنعت عطرسازی کاربرد فراوانی دارد. حالا با توجه به خواص بی‌شماری که تنها یک بذر دارد بهتر می‌توانید به اهیمت ارگانیک بودن یک بذر پی ببرید.

کاشت سبزیجات خانگی در جهت سلامتی بیشتر

کاشت سبزیجات خانگی در جهت سلامتی بیشتر

افراد در گذشته خود به کاشت انواع محصولات کشاورزی و سبزیجات می‌پرداختند و از بذرهای طبیعی و ارگانیک برای کاشت استفاده می‌کردند در نتیجه از سلامت غذای خود اطمینان داشتند. با صنعتی شدن زندگی و افزایش شهرنشینی در همه کشورها از جمله کشور ما کم‌کم مردم به مصرف محصولات کارخانه‌ای یا کنسروی یا منجمد روی آوردند که مشخص نیست مواد غذایی و سبزیجات به کار رفته در آن‌ها از چه بذری و با چه کیفیتی و به چه صورتی پرورش و تولید شده‌اند.

خیلی از مردم این سؤال را از خود می‌پرسند که آیا در پرورش این محصول از بذری ارگانیک استفاده شده؟ آیا هنگام رشد این سبزیجات از کودهای طبیعی استفاده شده یا از کودهای شیمیایی و مضر برای سلامت انسان؟ و ده‌ها سؤال دیگر که پاسخ به آن‌ها قطعاً امکان‌پذیر نیست. در نتیجه دوباره خانواده‌های زیادی که سلامت خود و اطرافیانشان برایشان مهم است و البته توان و امکان کشت سبزیجات را هم داشتند، تصمیم گرفتند خود بذر سبزیجات ارگانیک را تهیه و بکارند.

از کاشت سبزیجات در خانه نترسید

کاشتن و پرورش سبزیجات در خانه و باغچه شاید جز لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا باشد. با این حال بعضی افراد از کاشت سبزیجات کمی می‌ترسند و فکر می‌کنند قادر به پرورش این گیاهان خوشمزه نیستند؛ اما حقیقت این است کشت سبزیجات و صیفی‌جات کار بسیار راحتی است و همه قادر به انجام آن هستند. اگر در تراس خانه و یا حیاط خود نور کافی دارید همه چیز را حل شده و نتیجه را قطعی بدانید. پس هر چه سریع‌تر دست بکار شوید و خود را از این لذت هیجان‌انگیز محروم نکنید. ضمن اینکه با کاشت بذر سبزیجات خانگی از سلامت سبزیجات خود اطمینان دارید و حتی می‌توانید در طی این دوره از مصرف کودهای ارگانیک برای پرورش این سبزیجات خوش طعم بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
گفتگو را شروع کنید

ما معمولا در کوتاه‌ترین زمان پاسخ می‌دهیم.